Kun tapahtumat ja viestintä kohtaavat

”Telegraafi ja Tapahtumallinen ovat molemmat tunnettuja ja arvostettuja toimijoita. Sen hyvän haluamme säilyttää.”

Pitkä prosessi on tulossa maaliin, kun heinäkuun alussa virallisesti starttaa Idea Group Tapahtumallisen ja Telegraafin konserniyhtiönä. Vaiherikas yritysjärjestely synnytti ainutlaatuisen yhdistelmän, jolla haastamme muut toimijat tapahtuma- ja viestintäaloilla.

Viestintätoimisto Telegraafi oli jo jonkun aikaa etsinyt itselleen sopivaa kumppania vauhdittamaan kasvua, kun Telegraafi ja Tapahtumallinen päätyivät tekemään yhteistä tarjousta eräälle asiakkaalle. Samassa tilanteessa heräsi ajatus, että yhteistyötä voisi tehdä tulevaisuudessa laajemminkin. 

Myöhemmin Tapahtumallinen vastasi Telegraafin uusien toimitilojen tupaantuliaisten järjestelyistä, ja ajatus syveni entisestään johtaen lopulta yhteydenottoon, joka käynnisti lähes vuoden mittaiset neuvottelut.

Tapahtumallinen + Telegraafi = Idea Group

Telegraafi Oy ja Tapahtumallinen Oy ovat molemmat tunnettuja ja arvostettuja toimijoita aloillaan ja kuuluvat Varsinais-Suomen vaikuttavimpien joukkoon. Molemmilla yhtiöillä on toimiva liiketoimintamalli ja paljon tyytyväisiä asiakkaita. Nämä faktat nousivat keskiöön, kun yritysjärjestelyn vaihtoehdoista alettiin keskustella. 

Fuusion sijasta haluttiin säilyttää olemassa olevasta se, mikä ei kaivannut uudistusta. Sen sijaan palveluvalikoimia haluttiin laajentaa, kasvua vauhdittaa ja toimintaa tasapainottaa sen lisäksi, että kahden toimijan yhdistymisen myötä saataisiin monenlaisia synergiaetuja. 

Konsernirakenteeseen päädyttiin, jotta molemmat tytäryhtiöt voivat jatkaa toimintaansa omilla brändeillään, mutta oheen pystytään tuomaan myös uusia kokonaisuuksia yhteisen sateenvarjon alle, säilyttäen yhtiöille tunnusomainen joustavuus ja mutkattomuus. Idea Group -nimi valikoitui mahdollistamaan samalla myös tulevat kansainvälistymissuunnitelmat. 

Strateginen viesti on tapahtuman ydin ja tapahtumat puolestaan osa strategista viestintää

Aika ja sen rajallisuudesta aiheutuva kiire ovat keskiössä tämän päivän hektisessä yhteiskunnassa. Yritysten tuleekin kaikessa toiminnassaan olla johdonmukaisia ja viestiä selkeästi niin tarjonnastaan kuin arvomaailmastaankin. Viestinnän suunnittelun tulee olla strategista ja systemaattista, jotta haluttu viesti saadaan välitettyä asiakkaalle ymmärrettävästi ja tehokkaasti.

Tapahtumien maailmassa, etenkin nyt koronapandemian myötä, on entisestään korostunut tarve kiteyttää timanttinen viesti mutkattomasti toimivien järjestelyjen sisään niin, ettei osallistujan aikaa tuhlata. Idea Groupin laaja-alainen osaaminen varmistaa, että strateginen viestintä toteutuu myös tapahtumissa ja kohtaamiset ovat tiivis osa yritysten strategista viestintää. Tämä on ainutlaatuinen yhdistelmä osaamista, jolla taataan menestys asiakkaillemme. 

Kerron mielelläni lisää!

– Sanni Rostedt

Tilaa uutiskirje